Iklan Qaseh

Tuesday, August 26, 2014

Garam Gunung Himalaya VS Garam Laut [ Masin ]

Assalamualaikum,

Finally dapat juga melapangkan diri post entry pasal garam..bila sebut pasal garam, mesti kita semua tau garam memang tak elok untuk kesihatan..pendek kata, macam2 penyakit kita boleh dapat kalau makan garam secara berlebihan..haa, hari ni saya nak share dengan semua orang..bukan semua jenis garam tak elok untuk kesihatan tau..pernah dengan tentang Garam Kristal Gunung Himalaya..?? kalau tak pernah, jom baca semua info dekat bawah ni..semoga mendapat manfaat untuk semua yer..

GARAM KRISTAL GUNUNG HIMALAYA
Ianya adalah garam bukit yang berasal dari kawasan gunung Himalaya dan berada dalam bentuk asalnya. Ia adalah garam organik yang paling berkhasiat, paling bersih dan mempunyai struktur geomatrik kristaline yang amat sempurna. Ia mengandungi semua unsur yang terdapat dalam tubuh manusia. Garam merupakan satu rahmat daripada Allah SWT yang boleh dinikmati dan tidak semestinya ditakuti kemudharatannya.
Qaseh Gold Sole
Garam bukit menambah kualiti segala sesuatu yang dicampur dengannya.Ia berfungsi sebagai pemangkin dalam tindakbalas kimia oleh itu sangat perlu dalampenghadaman dan pencernaan makananmengurangkan masalah angin dan gastrik. Ia sangat cekap melancarkan pengaliran darahmerangsang kelenjar untuk merembes hormonasid aminomineral dan vitamin oleh organ tubuh. Iakaya dengan iodin dan mampu mengimbangi kalsium dalam tubuh iaitu mineral yang penting untuk mencegah osteoporosis.
Fakta !!
:: Garam meningkatkan kadar metabolisma dan memecahkan rangkaian lemak dan kolesterol
:: Melancarkan pengaliran jus hempedu, penting dalam pengawalan berat badan
:: Dapat menyahkan toksin dan asid uric, dengan itu dapat merawat masalah gout dan sakit tumit
:: Garam mengandungi unsur pembersih, penghilang lendir, bersifat penyerap dan mencegah bau busuk dan kerosakan lantas mengelakkan keracunan dalam perut
:: Garam mampu menyerap gas-gas lengai [tidak aktif ] dalam perut dan usus
:: Garam merangsang kelenjar tiroid yang penting dalam pembinaan tulang yang kuat (bone minerlisation)
:: Bersifat pengalir yang efisien
:: Garam melancarkan sistem saraf dan pengaliran neuro transmitters yang menghantar isyarat kepada otak
:: Sifat penyerapan garam adalah faktor yang penting dalam rawatan kanser
:: Garam menambahkan kandungan oksigen dalam darah yang sangat diperlukan untuk melemahkan virus kanser.
Kandungan garam bukit 100% asli, mengandungi 84 jenis mineral semulajadi yang diperlukan oleh tubuh badan manusia. Dalam pada itu, garam galian memang tidak dapat dinafikan kepentingannya dalam menjamin kesihatan.
Rasulullah pernah menyarankan supaya manusia memakan secubit garam pada sebelum dan sesudah makan.
Baginda berkata “Sesiapa yang memulakan makan dengan memakan secubit garam, Allah akan hindarkannya dari 330 jenis penyakit, paling kurang adalah penyakit gila, kusta, sakit perut dan sakit gigi, dan yang bakinya hanya diketahui oleh Allah sahaja”
Dengan mengambil secubit garam dah segelas air, tubuh kita akan mencuci dengan sendirinya secara keseluruhan sel-sel badan, semua proses kehidupan akan diharmonikan, disusun dan dikuatkan semula, malahan banyak penyakit moden dapatdiatasi menjadikan kehidupan lebih baik, sihat dan ceria.
GARAM LAUT [ MASIN ]
Garam laut [ masin ] yang sedia ada dikatakan mengandungi mineral yang berbeza daripada Garam Bukit Himalaya. Garam biasa yang terdapat dipasaran kebanyakkannya adalah garam laut yang telah diproses menjadi 99% natrium klorida (NaCl). Garam laut [masin] biasa yang diproses yang mana kandungan sodiumnya adalah sodium pasif yang menyebabkan tekanan darah naik. Garam memudharatkan apabila proses “pembersihan” turut menyahkan unsur potassium, kalsium, magnesium dan besi yang perlu bekerjasama dengan sodium.
Garam Laut
Tahukah Anda ?
Buah pinggang (ginjal) manusia hanya boleh memproses keluar 5 hingga 7 gram garam sehari dan selebihnya akan ditinggalkan dalam tubuh badan. Penggunaan garam biasa tersebut lama-kelamaan akan menjadi toksid dalam tubuh badan manusia. Bagi menyingkirkan toksid tersebut, tubuh badan manusia memerlukan air yang banyak dan akan meningkakan kadar isipadu darah. Ini boleh mengakibatkan tekanan darah seseorang itu meningkat. Apabila tekanan darah meningkat, seseorang itu boleh mengalami masalah jantung.
________________________________________________________
Selama ni kita ingat garam memang sangat tidak baik untuk kesihatan kan..tapi kita tak tau bahawa ada 2 jenis garam yang berbeza sifatnya..Garam Gunung Himalaya adalah garam yang penuh khasiat dan mempunyai 84 jenis mineral semulajadi yang memang sangat baik untuk kesihatan tubuh badan kita..dan disini juga baru kita tahu kan bahawa garam yang biasa kita ambil dirumah tu adalah garam proses yang mengandungi 99% natrium klorici [NaCI]..masyallah..
Jadi disebabkan tu, saya amalkan minum air garam SOLE yang memang amat tinggi nilai khasiatnya..bersyukur sebab diketemukan juga dengan produk yang berkualiti dan hebat ni..
garam-sole-tb
Okey..next entry nanti saya akan cerita lebih lagi tentang air garam  SOLE ni yer..banyak sangat info menarik tentang SOLE ni yang patut kita semua tahu.. 
Jom dapatkannya segera!!! Like KEDAI QASEH GOLD
Salam Sayang,
Muslimah Marsi, 0193773408
Bersama Memartabat Makanan Sunnah

No comments:

Post a Comment